Ipsos kuluttajatutkimus: kolmannes 16-24 vuotiaista käyttää maksullisia musiikin suoratoistopalveluita

12.9.2016

Kansainvälinen äänitetuottajajärjestö IFPI julkaisi 13 maata kattavan musiikin kuluttajatutkimuksen

Tutkimuksen mukaan:

  • maksullisten suoratoistopalveluiden suosio kasvaa, jo kolmannes 16 -24 vuotiaista käyttää maksullisia musiikin suoratoistopalveluita
  • älypuhelin on korvaamassa tietokoneen pääasiallisena musiikin kuuntelulaitteena
  • YouTube on kansainvälisesti suosituin musiikkipalvelu. Peräti 82 prosenttia YouTube -kävijöistä käyttää palvelua musiikin kuluttamiseen

Lisätietoja: www.ifpi.org/news/IFPI-and-Ipsos-publish-Music-Consumer-Insight-Report-2016

Tutkimus on ladattavissa kokonaisuudessaan osoitteesta: www.ifpi.org/downloads/Music-Consumer-Insight-Report-2016.pdf