Ipsos kuluttajatutkimus: kolmannes 16-24 vuotiaista käyttää maksullisia musiikin suoratoistopalveluita
12.9.2016Kansainvälinen äänitetuottajajärjestö IFPI julkaisi 13 maata kattavan musiikin kuluttajatutkimuksen
Tutkimuksen mukaan:
- maksullisten suoratoistopalveluiden suosio kasvaa, jo kolmannes 16 -24 vuotiaista käyttää maksullisia musiikin suoratoistopalveluita
- älypuhelin on korvaamassa tietokoneen pääasiallisena musiikin kuuntelulaitteena
- YouTube on kansainvälisesti suosituin musiikkipalvelu. Peräti 82 prosenttia YouTube -kävijöistä käyttää palvelua musiikin kuluttamiseen
Lisätietoja: www.ifpi.org/news/IFPI-and-Ipsos-publish-Music-Consumer-Insight-Report-2016
Tutkimus on ladattavissa kokonaisuudessaan osoitteesta: www.ifpi.org/downloads/Music-Consumer-Insight-Report-2016.pdf