13.9.2016 Ipsos kuluttajatutkimus: kolmannes 16-24 vuotiaista käyttää maksullisia musiikin suoratoistopalveluita

Kansainvälinen äänitetuottajajärjestö IFPI julkaisi 13 maata kattavan musiikin kuluttajatutkimuksen

Tutkimuksen mukaan:

-       - maksullisten suoratoistopalveluiden suosio kasvaa, jo kolmannes 16 -24 vuotiaista käyttää maksullisia musiikin suoratoistopalveluita

-       - älypuhelin on korvaamassa tietokoneen pääasiallisena musiikin kuuntelulaitteena

-       - YouTube on kansainvälisesti suosituin musiikkipalvelu. Peräti 82 prosenttia YouTube -kävijöistä käyttää palvelua musiikin kuluttamiseen

          LIsätietoja: www.ifpi.org/news/IFPI-and-Ipsos-publish-Music-Consumer-Insight-Report-2016

         Tutkimus on ladattavissa kokonaisuudessaan osoitteesta: www.ifpi.org/downloads/Music-Consumer-Insight-Report-2016.pdf