Uutiset

11.1.2011 Huippusuosittu Levyale alkaa taas!

Koko levyalan kattava valtakunnallinen yhteiskampanja starttaa 14. tammikuuta ja kestää peräti kahden viikon ajan 30.tammikuuta asti. Levyalessa on mukana satoja myymälöitä ja myyntipisteitä kautta maan aina Rovaniemeltä Helsinkiin ja Vaasasta Joensuuhun.

Tuotteita kampanjassa on mukana kaikkiaan tuhansia. Erikoisuutena ovat tänä vuonna uuden tulemisen kokeneet vinyylilevyt, joita kampanjassa on mukana peräti 1100 nimikkeen verran! Sekä CD- että vinyylilevyjen saatavuus vaihtelee myymälä- ja paikkakuntakohtaisesti. Vinyylilevyt ovat saatavana vain valikoiduissa myymälöissä. Tarkat tiedot löydät kampanjasivuilta www.levyale.fi.


Jokavuotinen levyale järjestetään jo viidettä kertaa. Kyseessä on merkittävä saman alan kattava yhteiskampanja, joka on ainutlaatuinen kulutustavara-alalla. Fyysiset CD-levyt ovat saaneet rinnalleen renessanssin kokeneet vinyylilevyt, jotka ovat nykyään myös trenditietoisen nuorison suosiossa. ” On hienoa, että alamme pystyy palvelemaan kuluttajia erilaisilla tallennemuodoilla. Vinyylilevy on selkeästi tuote, jota osa kuluttajista on kaivannut täydentämään digitaalista valikoimaa,” toteaa Musiikkituottajien edustaja Lauri Rechardt.


Vinyylilevykampanja kattaa kaikki kevyen musiikin tyylilajit rockista poppiin, metalliin, jazziin ja bluesiin. Usea julkaisuista on saatavana 180 gramman painoisena versiona, joka on asialle vihkiytyneelle diggarille se ainoa, alkuperäinen formaatti. Levyalen bonuksena on tänä vuonna vinyylilevyn vetävä kangaskassi musiikkiaiheisella Fingerpori–kuvituksella. Kasseja on valmistettu rajoitettu määrä ja niitä riittää vain nopeimmille.


CD-levyjen kohokohtia kampanjassa ovat mm. Apocalyptican 7th Symphony, Cheekin Jare Henrik Tiihonen 2, Fintelligensin Mun tie tai maantie, Happoradion Pienet ja keskisuuret elämät, Herra Ylpön ja Ihmisten Pojat ei tanssi, Hevisauruksen Jurahevin kuninkaat, HIMin Screamworks – Love in Theory and Practice, Irinan Yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, Iron Maidenin The Final Frontier kahtena eri versiona, Lady Gagan The Fame Monster deluxe-editio, Robert Plantin ja Alison Kraussin Raising Sand, Jukka Pojan Kylmästä lämpimään, Anna Puun Sahara, The Rasmuksen The Best of Rasmus, Risto Räppääjän Risto Räppääjä ja Pakastaja-Elvi, Topi Sorsakosken Itse asiassa, Stingin Symphonicities, Tuure Kilpeläisen ja Kaihon Karavaanin Valon Pisaroita, Maija Vilkkumaan Kun joet muuttaa suuntaa ja Volbeatin Beyond Hell / Above Heaven. Boksien kohokohtia ovat Ultimate Disney Princessin 3CD:n versio ja PMMP:n 5CD-boksi 2000-luku. DVD-levytarjonnan helmenä loistaa Lauri Tähkän ja Elonkerjuun Iholla live-dvd.


Vinyylilevykampanjan helmiä ovat tätä alennysmyyntiä varten julkaistut erikoispainokset kuten esimerkiksi Jenni Vartiaisen Seili, Samuli Putron Elämä on juhla, Chisun Vapaa ja yksin, Magenta Skycoden Relief sekä Avaimen Punainen tiili. Pitkään ja hartaasti toivottuja klassikkolevyjen uusintajulkaisuja ovat puolestaan Hurriganesin Rock’n’Roll All Night Long ja Roadrunner, jotka molemmat ovat saatavina alkuperäisillä, avattavilla kansilla, sekä samaisen kulttibändin studiolevy 10/80. Muita kotimaisen musiikin klassikoita ovat Eppu Normaalin Rupisia riimejä, karmeita tarinoita, J. Karjalaisen Villejä Lupiineja, Albert Järvisen Braindamage - Or Still Alive, Pelle Miljoonan Moottoritie on kuuma, Pekka Strengin Kesämaa, Suomen Talvisota -yhtyeen Underground Rock, Wigwamin Nuclear Nightclub sekä jo legendaarisen maineen saavuttanut punk-kokoelma Hilse-LP.

Kampanjassa on mukana runsaaasti ulkomaisia klassikkojulkaisuja kuten esimerkiksi AC/DC:n Highway To Hell ja Back In Black, The Doorsin L.A.Woman, Eaglesin Hotel California, Motörheadin Ace Of Spades sekä Pink Floydin Dark Side Of The Moon.
Tuotteet vaihtelevat myymälä- ja paikkakuntakohtaisesti. Lisätietoja löydät sivuilta www.levyale.fi

Lisätietoja:
Tiedotuspäällikkö Katja Toivanen, puh 040-7011686, katja.toivanen (ät) welho.com